Dlaczego kreatyna jest tak ważnym suplementem diety dla każdego ćwiczącego? Podstawowym efektem stosowanie tego preparatu, jest wpływ na budowanie masy mięśniowej oraz istotne dla zdrowia — działanie anaboliczne. Przyjrzyjmy się więc bardziej szczegółowo, wszystkim korzyściom przyjmowania kreatyny. Jako pierwszą korzyść, można wymienić istotną poprawę procesów odnowy mięśni oraz wzrost ich wydolności. Jeżeli dostarczamy z zewnątrz dodatkowe i odpowiednio dawkowane porcje kreatyny, zapewniamy większą jej ilość w mięśniach, co powoduje szybkie i skuteczne odnawianie energii, a co z tym związane większą wydolność, niż w przypadku braku tej substancji.

Kreatyna
Kreatyna

Oprócz tego kreatyna powoduje znacznie lepsze nawodnienie komórek mięśniowych, a więc szybsze ich rozbudowanie oraz regenerację w przypadku mikrouszkodzeń. Jest to niezwykle ważny proces, szczególnie po intensywnym i ciężkim treningu. Kreatyna jest najlepiej przebadanym związkiem pośród innych suplementów. Jedno z takich badań dowiodło, że kreatyna wspiera magazynowanie glukozy (glikogenu), co może wywierać istotny wpływ na procesy odbudowy zużytych zapasów oraz zwiększenie poziomu białka transportującego glukozę do mięśni, co bezpośrednio wpływa na jej magazynowanie. Standardowym zjawiskiem podczas ciężkich ćwiczeń fizycznych, jest tak zwany stres oksydacyjny, podczas którego powstają wolne rodniki, które mają niekorzystny wpływ na ogólne funkcjonowanie organizmu. Stosując kreatynę, która ma właściwości przeciwutleniające, zapobiegamy tym szkodliwym procesom, a jednocześnie chronimy dostarczone minerały i witaminy. Kreatyna wpływa również na gęstość kości, co szczególnie może być ważną informacją dla osób prowadzących siedzący tryb życia lub osób w podeszłym wieku. Badania wykazały, że połączenie ćwiczeń z przyjmowaniem kreatyny, daje wyjątkowo dobre efekty. Kości stają się silniejsze i mniej łamliwe. To jednak nie wszystko. Kreatyna oprócz występowania w mięśniach znajduje się również w mózgu. Nie są to co prawda duże ilości, ale wykazano, że systematyczne przyjmowanie kreatyny poprawia sprawność i szybkość myślenia analitycznego. Wpływa to więc na obniżenie zmęczenia podczas dłuższego wysiłku umysłowego i pozwala na pracę z równą skutecznością przez długi czas.

 

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Sport i Turystyka
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Sprawdź też

Wady i zalety skupu aut

Skup aut to dobre rozwiązanie wtedy, gdy szybko chcemy sprzedać samochód. W tym przypadku …