5. Trzymaj rękę na pulsie
Bez względu na to, z jakich narzędzi będziemy korzystać, promując sklep, zawsze trzeba pamiętać o tym, żeby monitorować ich efekty. Jeśli to zaniedbamy, wówczas może się okazać, że inwestujemy w nietrafione działania promocyjne. Warto sprawdzić, kto jest naszym klientem – poznać płeć, wiek, miejsce zamieszkania. To dane, które posiada w swojej bazie każdy właściciel sklepu i na ich podstawie można szykować się do pozyskania kolejnych klientów.
– Poprzez brak analizy własnych danych sklepy tracą szansę na zgromadzenie istotnych informacji sprzedażowych dotyczących ich klientów, tzw. Smart Data. Do najważniejszych można zaliczyć historię dokonanych zakupów i ścieżki zakupowe, czyli po prostu informacje na temat tego, jak klient porusza się w sklepie. Analiza tych informacji pomaga określać jego preferencje i lepiej dopasować działania promocyjne w przyszłości – wyjaśnia Maciej Wyszyński z firmy Sociomantic Labs, specjalizującej się w reklamie osobistej.
Kiedy w naszym sklepie zakupy zrobią już pierwsi klienci, warto stworzyć firmowy fanpage na Facebooku. Warto być też na Instagramie i Pinterestie -przydadzą nam się np. do promowania nowości, a Google+ poprawi nam pozycjonowanie. Media społecznościowe pozwalają informować klientów o tym, co się dzieje w sklepie bez konieczności wchodzenia na jego stronę. Pomocna będzie w tym przypadku kompatybilność z mediami społecznościowym, także zapewniana przez niektóre platformy sklepowe.
Handel on-line nie różni się zbytnio od handlu tradycyjnego. W obu przypadkach trzeba walczyć o klienta i jego pieniądze na wszelkie możliwe sposoby: bogatą ofertą produktową, atrakcyjną
ceną, jakością czy reklamą. Jednak debiut handlowy w wirtualnej jest dużo tańszy i łatwiejszy niż w rzeczywistości. Nic więc dziwnego, że wiele osób idzie w ślady Jeffa Bezosa i marzy, że ich e-sklep będzie kiedyś taką potęgą jak Amazon.
Opis zamiast numerków
Wielu klientów nie wie, co konkretnie chciałoby kupić w e-sklepie. Dlatego np. sam fabryczny numer odkurzacza z pewnością nie przekona ich do zakupu. Dużo lepiej spełni to zadanie przystępny opis jego funkcji.
Tomasz Andrzejczuk – kierownik marketingu produktu Home.pl
Magdalena Krocz
SPIS TREŚCI:
Część pierwsza: https://www.diamiland.pl/firma-w-internecie-pieniadze-w-realu-cz-1/
Część druga: https://www.diamiland.pl/firma-w-internecie-pieniadze-w-realu-cz-2/
Część trzecia: https://www.diamiland.pl/firma-w-internecie-pieniadze-w-realu-cz-3/
Część czwarta: https://www.diamiland.pl/firma-w-internecie-pieniadze-w-realu-cz-4/