Pozycjonowanie, nazywane również działaniami SEO, to czynności z obszaru informatyki realizowane w celu podwyższania i utrzymania na optymalnej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Im dana strona osiąga wyższe miejsce na ekranie komputera tym więcej osób ją widzi a tym samym wzrasta prawdopodobieństwo jej otwarcia przez odbiorcę i tym samym ewentualnych następnych aktywności przez niego podjętych. Działania pozycjonujące należy wykonywać systematycznie jednocześnie prowadząc równolegle audyt weryfikujący.

Pozycjonowanie stron – umowa z abonamentem

Pozycjonowaniem stron zajmują się profesjonalne agencje reklamowe o profilu SEO. Wystarczy zwrócić się do jednej z nich, warto jednak wcześniej zapoznać się z zaletami i wadami rozliczeń takiej współpracy. Istnieją dwa podstawowe modele najczęściej stosowane do rozliczeń pozycjonowania stron, jednym z nich jest pozycjonowanie za efekt a drugim umowa z miesięcznym abonamentem.

pozycjonowanie
pozycjonowanie

Umowa z abonamentem na pozycjonowanie stron polega na zobowiązaniu klienta do miesięcznej odpłatności za usługę. Opłata przez cały okres umowy jest stała i nie zależy od wyników oraz ilości włożonej pracy. Zleceniodawca powinien od wykonawcy otrzymywać systematyczne raporty, tak by mógł on śledzić postępy ich działań a jednocześnie ocenić opłacalność swoich.

Umowa z abonamentem: wady i zalety

Zaletą umowy z abonamentem jest dowolność wyboru i wprowadzania zmian dla terminów podlegających pozycjonowaniu. Dzięki temu można obserwować w dłuższym okresie czasu skuteczność określonych fraz. Agencja wykonująca zlecenie pracuje nad każdą propozycją, sama również dostarcza kolejne pomysły. Jednak największą korzyścią tego rodzaju współpracy jest czas, który pozwala na spokojną i systematyczną współpracę, wprowadzanie niezbędnych ewoluujących zmian na stronie klienta i tworzenie strategii. Jednak klient zawsze powinien domagać się szczegółowego raportu wraz z interpretacją, tak by mógł kontrolować postępy.

Stosunkowo często obie strony umowy umawiają się na dodatkową premię, czyli rozliczenie hybrydowe. Premia zwykle jest wypłacana przy naprawdę dobrych wynikach, przy czym najważniejsze jest tu ustalenie ostatecznych celów i obopólne rozumienie efektu. Taki system rozliczania motywuje agencję do lepszej pracy a jednocześnie nie naraża zleceniodawcę na nieuzasadnione koszty.

Minusy takiego rozwiązania znajdują się właściwie wyłącznie po stronie agencji. To ona jest pod presją, którą wywiera zleceniodawca opisując co miesiąc fakturę i oczekując pozytywnych wyników.

Facebook Comments
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Praca
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Sprawdź też

Przewodnik po rodzajach sprzętu budowlanego dostępnego do wypożyczenia: od koparek po rusztowania.

W nowoczesnym świecie budownictwa, dysponowanie odpowiednim sprzętem jest kluczowe dla suk…